Açıkçası fikrim yok… Henüz bizler için araba üretilmediğinden bu mekanizmanın aracın neresinde dahi olduğunu bilmem… Tek bildiğim araçlarda titreşimi, sarsıntıyı azalttığıdır… Faydalı, gerekli, hatta olmazsa olmaz bir şeydir… Bunu da binek ve ticari araçlar ile otobüs ve kamyon gibi ağır vasıtaların yanı sıra savunma sanayi ve demiryolları için amortisör üreten Maysan Mando’yu ziyaretimde öğrendim.
Bunu da göreceğim, duyacağım varmış diyerek tesisi gezdim... Basit bir Golden için fazla bilgi depoluyorum gibi geldi bir an… Ama belki de Kobi buradadır, düşüncesiyle firmayı gezmeden edemedim…
Maysan Mando; Bursa’da Tofaş ve Renault’un kurulacağı bilgisi üzerine Çukurova Grubu’nun otomotiv sektöründeki iştiraki olarak 1969 yılında kurulmuş, yüzde 50 ortaklığı bulunan Koreli Mando ile bugün Türkiye’nin ikinci köklü amortisör üreticisi konumundaymış… Bu bilginin doğruluğu firmada gördüğüm Koreli yönetici ile tescillendi. Yalnız kendisiyle konuşma fırsatım olmadı.
Maysan Mando ana tedarikçisi olduğu Hyundai’nin yeni aracı olan i20 modelinin yerlileştirme projesini almış ve yıllık 300 bin adet olmak üzere seri üretimine başlamış… Ayrıca 2010 yılında Renault’nun Clio segmentinin tüm amortisör üretimini de Bursa fabrikasında yapacakmış…
Yerli OEM pazarında Hyundai Assan, Oyak Renault, Mercedes Benz Türk, Ford Otosan, BMC, Otoyol, Iveco, Peugeot, Karsan, Otokar, Mitsubishi Temsa, Anadolu Isuzu’ dan oluşan bir müşteri profiline hizmet veren Maysan Mando, ürünlerini tüm Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Rusya ve Latin Amerika’ya kadar ulaştırıyormuş. Maysan Mando, yerli aftermarket pazarında da Maysan Mando ve Maysan Halla markaları ile yer alıyormuş. 2010 yılında ciroda yüzde 45, ihracatta ise yüzde 25 büyüme öngörülüyormuş…
Trafik sorunu çözülmüş
Gelelim fabrikaya… Bir kere benim kulübeden temiz olduğu kesin… Birkaç kez patilerim kaydı… Yere kapaklanıyordum… Forkliftlere ve yayalara ayrılmış yolları belirtmek için zeminde çok güzel renkli çizgiler kullanılmış… Ortama canlılık katmış… Ayrıca Bursa’nın yaşadığı iddia edilen trafik sorunu fabrika içinde halledilmiş görünüyor… Kapasite arttıkça birkaç batçık da eklenebilir… Ar-Ge birimi, üretim alanları geniş ve aydınlık… Gezdiğim fabrikalar arasında temizlik ve düzen açısından favori mekanlarımdan biri oldu diyebilirim.
Tesisi Genel Müdür Erdal Elbay ile gezdik. Önce ürünlerin sergilendiği müze gibi bir odaya baktık… Erdal Bey, stantta dizili bir grup metal parçaya amortisör gözüyle anlamsız anlamsız baktığımı anlayıp bu yanlışımı düzelterek ne denli kişi sarrafı bir profesyonel yönetici olduğunu kanıtladı. Gerçekten de özel bir insandır Genel Müdür Erdal Elbay. Yanında rahatlıkla espri yapılabilecek, espri yeteneği gelişkin yegane genel müdürlerden biridir… Duygularını kolay, çabuk dile getiren, iyi kötü düşündüğünü hemen söyleyiveren samimi biridir… Bekardır… Her fırsatta dile getirir… Ayrıca bir köpek delisidir… Bursa Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (BUSİAD) 2008 yılında düzenlediği yaza merhaba kokteylinde artan yemekleri toplayıp BUSİAD kapısında dolanan köpeklere vermişliğine tanıklığım vardır…
Amortisör üretimini de görmedim demem… Ama Kobi orada değildi…
fedai erdall abiiiyi alemde tanımayan yoktur.sözü racon cüssesi çınardır.hey gidi erdal abi
YanıtlaSil